Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

DHL Parcel: geel is het nieuwe groen

“E commerce heeft een enorme vlucht genomen”, zegt Martijn Kleij, Vice President Marketing & Retail, DHL Parcel. DHL en Deutsche Post vormen het grootste post- en logistiekbedrijf ter wereld. Het portfolio van logistieke oplossingen via de weg, de lucht en het spoor is ongeëvenaard.

DHL Parcel

Thema’s: e-commerce logistiek | pakketbezorging | consumenten markt | zakelijk transport | Europees netwerk

“Dat het in deze aantallen zou groeien had niemand zien aankomen. Om deze groei op te vangen ontwikkelen we in Amsterdam en Zaltbommel twee mega sorteercentra, waar elke dag honderdduizenden pakjes gesorteerd kunnen worden.”

“Verbonden aan deze groei, is ook onze verantwoordelijkheid op het vlak van duurzaamheid. Als DHL Parcel zijn we zichtbaar, hebben we impact en nemen we onze verantwoordelijkheid. Het sorteercentrum in Zaltbommel zal daarom volledig gasloos opereren.”

“We willen een voorloper zijn in de energietransitie. Al in 2006 is het Go Green programma gestart en onze CO2 footprint inmiddels met 30% afgenomen. We bezorgen met elektrische fietsen en elektrische auto’s. Ons doel is om in 2050 compleet CO2-neutraal te zijn.”

“Aansluitend hierop zijn we ons DHL ServicePointnetwerk continu aan het uitbreiden. Dit zorgt ervoor dat onze bezorgers minder ritten hoeven te rijden. Ook is het erg makkelijk voor consumenten. Zij kunnen op ieder gewenst moment zelf hun pakket ontvangen bij ruim 2.000 winkels, buurtpunten, openbaarvervoerslocaties en fitnesscentra. Een pakket ophalen bij een ondernemer of buur om de hoek neemt steeds meer in populariteit toe. Een mooie groene oplossing voor consumenten en verzenders.”