Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gamechangers 2015

Fairzekering

Opgericht door: Andreas van Rooijen, Hans Gerritsen, Marcel Koster en Raymond van Es.
In: 2013, Delft
Eigenaren:
 

Andreas van Rooijen, Hans Gerritsen, Marcel Koster en Raymond van Es.
Game:
(auto) verzekeringen
Product:
'big data' verzekering
Cijfers:
21.000 euro om zet in 2014, maar is sterk gegroeid in 2015 met een omzet van 1 miljoen euro. Heeft ni 2014 de Accenture Innovation Awards gewonnen.

Profiel
Fairzekering
is winnaar van een Accenture Innovation Award, deze autoverzekering die met een slim kastje (de Chipin stekker) in de auto, gekoppeld aan Big Data, een ‘eerlijke premie’ wil bepalen: hoe veiliger je rijdt, hoe minder je betaalt. Dit jaar een omzet van zo’n 1 miljoen euro, maar sterk in de lift.

Waarom zijn jullie een Gamechanger?
Hans Gerritsen: 'We verwachten dat met deze 'blackbox' dienst de premie van de autoverzekering omlaag kan gaan. We voegen veiligheid toe door gedrag meetbaar te maken. We veranderen het spel door telematica in een nieuwe context te gebruiken (rijgedrag, autostatus, locatieomstandigheden)'.

Wat is jullie verdienmodel?
Gerritsen: 'De Telematica wordt in de markt gezet als een dienst. Je moet denken aan een vergoeding per auto per maand.'

Hoe gaan jullie groeien?
Gerritsen: 'We zien Fairzekering als een showcase. We willen deze telematicadienst verder uitrollen met diverse proposities bij verzekeraars, wagenparken en in het buitenland. Als je het over het grote plaatje hebt, gaat het om een connectie van mobiliteit naar wonen en mens met behulp van de Internet of Things.'