Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Met een ict’er op urenbasis ben je slechter af

De beste ict-bestuurders van 2012 reageren op 7 stellingen. Vandaag deel 6: op urenbasis inhuren is vragen om moeilijkheden.


 

 

 

 


Jeroen Versteeg, CEO Application Services Benelux
Capgemini
: "Deze fout wordt helaas soms gemaakt in de ict-branche, terwijl je daarmee juist het tegenovergestelde bewerkstelligt. Het gaat erom dat je de juiste persoon op de juiste plaats neerzet. Je moet daarbij vooral kijken naar activiteiten die de meeste waarde opleveren voor de klant. Als je vanuit die visie consequent aan de relatie met je klanten werkt, ontstaat een duurzame klantrelatie die gebaseerd is op vertrouwen. Financiële waarde komt altijd voort uit waardegedreven klantrelaties, nooit andersom."

Capgemini eindigde dit jaar, net als in 2011, op de eerste plaats in de categorie Detachering. Het finishte als tweede in Outsourcing en Maatwerksoftware en haalde een top-10-notering in twee andere categorieën.

Coen Olde Olthof, vice-president KPN Corporate Market: "Oneens met de stelling. Inhuur op urenbasis zorgt binnen elke sector voor de nodige flexibiliteit en dat is gezond. Door het inzetten van slechte ict’ers schiet je jezelf als leverancier uiteindelijk in de voet. Het is slecht voor je reputatie en dat zorgt er voor dat je uiteindelijk minder business krijgt. Wellicht zou het op korte ­termijn zo kunnen zijn, maar de meeste klanten zullen dat niet accepteren. En terecht."

KPN Corporate Market, tot vorig jaar bekend als Getronics, is de grote winnaar van het MT ICT-onderzoek 2012. Het werd nummer 1 in de categorieën Communicatie en Beheer & Onderhoud, en staat in de top-10 van alle categorieën, behalve security.

Rob Pols, CEO Atos Benelux: "Ik ben het niet eens met deze stelling. Het heeft alles te maken met de projectorganisatie van de klant. Als er bij de klant sprake is van gebrekkige processen en een onduidelijke projectomschrijving, worden er veel uren verspild. Een professionele organisatie is wel degelijk in staat projecten op een efficiënte en effectieve manier in te richten. Als een projectorganisatie tekort schiet, is het juist verstandig een project op basis van een fixed price aan te bieden."

Atos eindigde bovenaan in de categorieën Maatwerk­software, Outsourcing en Consultancy, werd nummer 2 in Detachering en Beheer & Onderhoud, en eindigde ook in het totaalklassement op de tweede plaats.

Foto op de homepage door Nils Geylen.

Lees ook: