Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Whitepapers binnen de B2B marketingstrategie

Whitepapers zijn binnen de B2B marketingstrategie van grote waarde voor uw bedrijf.

Dat het internet tegenwoordig één van de belangrijkste bronnen voor informatie is, behoeft geen verdere uitleg meer. Dat een potentiële klant al ver voor het eerste contactmoment de online beschikbare content heeft gezien, gelezen én beoordeeld, is ook geen grote verrassing meer. Maar dat slechts 36 procent van de Nederlandse B2B bedrijven relevante informatie aanbiedt in de vorm van whitepapers, nieuwsbrieven, webinars en/of andere content types, is toch vrij opmerkelijk te noemen.

Een thought leader

Simpel gezegd laat je met een whitepaper volgens Ingrid Archer van spotONvision namelijk zien dat je een thought leader bent en ergens werkelijk verstand van hebt. Met behulp van whitepapers kan een B2B bedrijf zich profileren als de ideale professionele sparringpartner, om vervolgens een actieve rol te gaan spelen in het aankoopproces van de potentiële klant. Whitepapers vormen namelijk ook een krachtig middel voor kwalitatieve leadgeneratie. Ze spreken de lezer immers op inhoudelijke wijze aan en trachten de potentiële klant vanuit de oplossing aan zich te binden. En dat gedurende alle verschillende fases die tijdens het inkoopproces van de klant de revue passeren.

Early-stage leads

Want naast sales-ready leads leveren whitepapers ook early-stage leads op. Leads die vervolgens middels een sterke lead nurturing strategie weer kunnen worden omgezet in waardevolle klanten. In een eerdere blogpost is immers al naar voren gekomen dat early-stage leads uiteindelijk zorgen voor 40 tot 70% van de potentiële verkoop. Kortom, whitepapers bieden B2B bedrijven dus niet alleen de kans om zich te profileren als de ideale kennispartner, ze vormen ook één van de beste marketingtools voor kwalitatieve leadgeneratie. Hierbij is het echter wel van belang dat de whitepaper vanuit de oplossing wordt geschreven. Want hoewel het in de basis een commerciële whitepaper blijft, dient de potentiële klant altijd vanuit de inhoud te worden aangesproken.

Bron: www.marqit.nl

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Over de auteur: Thomas Gussekloo is online marketeer van Marqit

Over het podium: Ook uw visie geven op ontwikkelingen binnen uw vakgebied? Plaats een artikel op MT Podium. Log in op mt.nl/profiel en voeg onder 'activiteiten' uw artikel toe. Interessante bijdragen worden meegenomen in de nieuwsbrief en op home geplaatst. MT Magazine publiceert bovendien periodiek 'Het beste van MT Podium'.