6 meetwaarden voor social media

23 aug 2011  |   sprout.nl  
Gebruikersgedrag

Sales, marketing, HR. Wie voor zijn bedrijf campagnes uitzet op internet, kan niet meer om social media heen. Neem netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn daarom mee in je analyse, als je bijvoorbeeld conversie of de mate van buzz rondom jouw merk wilt meten. Hierbij zes meetwaarden.

6 van 6

Meten van je SEO-ranking

Met een betere linkbuilding en een verhoogde buzz heb je de mogelijkheid om betere SEO-rankings te realiseren voor bepaalde zoektermen, ervan uitgaande dat je de tijd hebt genomen om zoekoptimalisatie toe te passen op je social media-campagnes. Bekijk Google Analytics om te zien welke zoekwoorden extra verkeer naar je site brengen, hoe goed deze termen voor conversie zorgen, enzovoort. Zo'n analyse helpt bij het identificeren van een effectieve strategie voor een specifieke campagne, terwijl het je ook op het spoor brengt van zoektrefwoorden waar je mogelijk nooit eerder aan gedacht hebt.
 

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Whitepapers
 
Volg MT op Facebook
X