6 meetwaarden voor social media

23 aug 2011  |   sprout.nl  
Gebruikersgedrag

Sales, marketing, HR. Wie voor zijn bedrijf campagnes uitzet op internet, kan niet meer om social media heen. Neem netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn daarom mee in je analyse, als je bijvoorbeeld conversie of de mate van buzz rondom jouw merk wilt meten. Hierbij zes meetwaarden.

5 van 6

Meten van linkconversie

Bij het monitoren van een online campagne kun je niet om linkjes heen. Als je een prijsvraag start, content publiceert of iets anders doet dat bedoeld is om belangstelling voor je merk te kweken, dan is de analyse van linkjes een goede manier om te zien of het werkt of niet. Met behulp van een eenvoudige tool zoals Google Webmaster Central of Yahoo Site Explorer kun je binnenkomende links traceren die naar een specifieke URL of je gehele site verwijzen. Waar dit manieren zijn om te meten hoe goed een bepaalde link wordt verspreid, zal zo'n analyse je ook helpen bij het vinden van nieuwe blogs en sites met autoriteit binnen jouw vakgebied. En dat soort sites kunnen je helpen om je merk des te meer te laten groeien.
 

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
 
Volg MT op Facebook

X