6 meetwaarden voor social media

23 aug 2011  |   sprout.nl  
Gebruikersgedrag

Sales, marketing, HR. Wie voor zijn bedrijf campagnes uitzet op internet, kan niet meer om social media heen. Neem netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn daarom mee in je analyse, als je bijvoorbeeld conversie of de mate van buzz rondom jouw merk wilt meten. Hierbij zes meetwaarden.

4 van 6

Meten van (micro)conversies

Wie promotie-acties verspreidt via social media, bijvoorbeeld een ebook-aanbieding op Facebook of het verloten van een kamer binnen je Bed & Breakfast op Twitter, neemt dit natuurlijk mee in het analyseren van zijn conversie. Je wilt niet alleen weten waar de leads precies vandaan komen, maar ook of er hier mogelijk een actie op Twitter bij betrokken was en hoe deze effect gesorteerd heeft. Welke call-to-action slogans heb je gebruikt? Wat waren de landingspagina's? Dit zijn allemaal dingen die je kunt uitzoeken en dus de volgende keer kan aanpassen of opnieuw benutten.

Je wilt ook 'kleinere conversies' analyseren. Mogelijk heeft iemand er niet voor gekozen een kamer bij je hotel te reserveren, maar zich wel aangemeld voor je nieuwsbrief, zich geabonneerd op je blog of zich fan gemaakt van je Facebook-pagina. Deze kleine successen kunnen tot grotere successen leiden.
 

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Whitepapers
 
Volg MT op Facebook
X