6 meetwaarden voor social media

23 aug 2011  |   sprout.nl  
Gebruikersgedrag

Sales, marketing, HR. Wie voor zijn bedrijf campagnes uitzet op internet, kan niet meer om social media heen. Neem netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn daarom mee in je analyse, als je bijvoorbeeld conversie of de mate van buzz rondom jouw merk wilt meten. Hierbij zes meetwaarden.

3 van 6

Meten van gebruikersgedrag

Een social media-gebruiker die is blootgesteld aan je merk, gedraagt zich anders dan een gebruiker die via de zoekmachine met je bedrijf in aanraking komt. De twee groepen hebben andere verwachtingen. Analyseer de bezoekers die vanuit social media op jouw site terecht komen, om er zodoende voor te zorgen dat je je op de juiste manier tot deze gebruikers richt.

Blijven ze langer of korter hangen dan zoekmachinebezoekers? Welke social media-bezoekers (Twitter, Facebook, Hyves, StumbleUpon, enz.) verdiepen zich het meeste in jouw pagina-aanbod? Zijn het terugkerende bezoekers? Bedenk welke soort gebruikers van social media je het meest wil aantrekken en trek op basis van het sitebezoek conclusies of je je website en je social media-strategie anders moet inrichten. Inzichten in de verschillende gedragspatronen en het kopen van producten zullen helpen bij het optimaliseren van je merk en bedrijfssite.
 

 

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Facebook
X