Bedbury, Scott

14 feb 2011  |   MT.nl  
Scott Bedbury 3

Scott Bedbury. Amerikaans reclamegoeroe die faam verwierf als marketingdeskundige bij Nike en Starbucks.

volgens Bedbury zijn 'relevantie, eenvoud en menselijkheid' in de toekomst meer bepalend voor een merk, dan technologie.

Bedbury (1957) studeerde journalistiek maar belandde in de reclame. Bij Starbucks wist hij het koffiemerk opnieuw uit te vinden door onder meer in drie jaar tijd het aantal winkels meer dan te verdubbelen.

Zijn theorie - een merk is een verhaal dat nooit helemaal verteld is: You have to know it before you can grow it - gaat in de vorm van zijn enige managementboek (A New Brand World: 8 Principles for Achieving Brand Leadership in the 21st Century) nog steeds als warm broodje over de toonbank.

Artikelen over Scott Bedbury:

Boeken van Scott Bedbury (online te bestellen):



> Eigen site: http://www.brandstream.com/book.html

>> Overzicht van alle goeroes
Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
4 talenten die de belofte hebben waargemaakt

4 talenten die de belofte hebben waargemaakt

Ieder jaar publiceert MT de Goudhaantjes100, een lijst met talentvolle bestuurders. Welke oude talenten stoomden door naar de top?  Lees verder

De talenten van vroeger: waar zijn ze terecht gekomen?

De talenten van vroeger: waar zijn ze terecht gekomen?

Ieder jaar presenteren we de Goudhaantjes 100, met hét managementtalent van Nederland. Hoe verging het voormalig Goudhanen? Lees verder

Rached Dekker (Ricoh): 'Zelfkennis cruciaal op dit niveau'

Rached Dekker (Ricoh): 'Zelfkennis cruciaal op dit niveau'

Zelfkennis is cruciaal, zegt Rached Dekker, director major & strategic accounts Ricoh en een van de grootste managementtalenten van Nederland. Lees verder

8 redenen waarom dat extra kopje koffie op het werk juist goed is

8 redenen waarom dat extra kopje koffie op het werk juist goed is

Met ruim drie koppen per dag is de Nederlander een stevige koffiedrinker. Niets om je voor te schamen. Juist heel gezond, zo blijkt. Lees verder

Bob leert dat er toekomst zit in de senior werknemer

Bob leert dat er toekomst zit in de senior werknemer

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering leert hij dat er toekomst zit in de senior werknemer. Lees verder

Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Voor het zesde achtereenvolgende jaar: de Goudhaantjes 100, MT's lijst met de grootste managementtalenten van Nederland. Lees verder

Wie is de ceo van morgen? 5 trends rond toptalent

Wie is de ceo van morgen? 5 trends rond toptalent

De ceo van morgen ziet er anders uit dan de ceo van vandaag. Dit zijn de 5 trends onder de Nederlandse Goudhaantjes. Lees verder

‘Kosten besparen door slim energie in- en verkopen’

‘Kosten besparen door slim energie in- en verkopen’

Een orchidee groeit het best bij warme temperaturen. Dat levert kwekerijen een hoge energierekening op. Maarel Orchids heeft daar een oplossing voor gevonden. Lees verder

Prijsvraag: waarom zou jij ceo moeten worden?

Prijsvraag: waarom zou jij ceo moeten worden?

Weet jij het beter? Vertel waarom jij ceo van een groot bedrijf moet worden en win 1 van de 5 exemplaren van het boek Hoe word je ceo? Lees verder

Unilever heeft moeite met groei; Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Unilever heeft moeite met groei; Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Plus: Cultuurdirecteuren verdienen onder Balkenende-norm, Apple-topman Cook praat met China, SBM Offshore onderhandelt met OM. Lees verder

Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Facebook
X