Bedbury, Scott

14 feb 2011  |   MT.nl  
Scott Bedbury 3

Scott Bedbury. Amerikaans reclamegoeroe die faam verwierf als marketingdeskundige bij Nike en Starbucks.

volgens Bedbury zijn 'relevantie, eenvoud en menselijkheid' in de toekomst meer bepalend voor een merk, dan technologie.

Bedbury (1957) studeerde journalistiek maar belandde in de reclame. Bij Starbucks wist hij het koffiemerk opnieuw uit te vinden door onder meer in drie jaar tijd het aantal winkels meer dan te verdubbelen.

Zijn theorie - een merk is een verhaal dat nooit helemaal verteld is: You have to know it before you can grow it - gaat in de vorm van zijn enige managementboek (A New Brand World: 8 Principles for Achieving Brand Leadership in the 21st Century) nog steeds als warm broodje over de toonbank.

Artikelen over Scott Bedbury:

Boeken van Scott Bedbury (online te bestellen):



> Eigen site: http://www.brandstream.com/book.html

>> Overzicht van alle goeroes

Gerelateerde artikelen:


Meer over goeroes:


Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
De kortste weg naar een burnout? Praat vooral recht wat krom aanvoelt

De kortste weg naar een burnout? Praat vooral recht wat krom aanvoelt

Lange werkdagen, in de file, elke email direct beantwoorden....een burnout ligt snel op de loer, waarschuwt psycholoog Cees Schenk. Lees verder

Deze topvrouw pleit voor een slaaprevolutie

Deze topvrouw pleit voor een slaaprevolutie

Workoholic Arianne Huffington sloeg haar slaapje vaak over, maar een gebroken kaakbeen veranderde haar in een pleitbezorger. Lees verder

Moederbedrijf Zalando nog steeds verliesgevend

Moederbedrijf Zalando nog steeds verliesgevend

Het Duitse Rocket Internet draait nog steeds verlies. De cijfers zijn wel iets minder dieprood dan vorig jaar. Lees verder

Vergeet Silicon Valley, in Delft hebben we RoboValley

Vergeet Silicon Valley, in Delft hebben we RoboValley

Steeds meer bedrijven zetten robots in als arbeidskracht. Voor de TU Delft reden genoeg om een RoboValley te ambiëren. Lees verder

Sportsponsoring een blijvertje? 'We luisteren liever naar Usain Bolt dan naar directeur A of B'

Sportsponsoring een blijvertje? 'We luisteren liever naar Usain Bolt dan naar directeur A of B'

Sportsponsoring gaat vaak mis, maar biedt nog altijd grote kansen. Een analyse van dit aloude marketingfenomeen. Lees verder

Profiel Ben van Beurden: De ceo die alles oppompt

Profiel Ben van Beurden: De ceo die alles oppompt

Shell heeft de beste reputatie van Nederland, maar ceo Ben van Beurden is een Grote Onbekende. Een uitgebreid profiel. Lees verder

Dit Amsterdamse bedrijf geeft het schap in de supermarkt extra glans

Dit Amsterdamse bedrijf geeft het schap in de supermarkt extra glans

Een gouden glans op een whiskyfles? Of een mooi glimmende tijdschriftcover? Dikke kans dat hij van het Amsterdamse AMP komt. Lees verder

Beter werken onder spanning: shocktherapie voor op kantoor

Beter werken onder spanning: shocktherapie voor op kantoor

Ook uitgeblust in de middaguren? Reset je brein met een lichte stroomstoot, dat helpt. Lees verder

Kom je niet helemaal uit de verf? 6 tips om je talent te benutten

Kom je niet helemaal uit de verf? 6 tips om je talent te benutten

Veel managers hebben meer potentieel dan ze in hun werk benutten. 6 tips om mee aan de slag te gaan. Lees verder

Beursanalist: ‘Voorlopig geen koper voor prooi PostNL’

Beursanalist: ‘Voorlopig geen koper voor prooi PostNL’

PostNL is sinds enkele dagen een overnameprooi geworden, aldus beursanalist Jos Versteeg. Probleem is wel dat er voorlopig geen koper is. Lees verder

 
Volg MT op Twitter


@MTNieuws op Twitter
X