Bedbury, Scott

14 feb 2011  |   MT.nl  
Scott Bedbury 3

Scott Bedbury. Amerikaans reclamegoeroe die faam verwierf als marketingdeskundige bij Nike en Starbucks.

volgens Bedbury zijn 'relevantie, eenvoud en menselijkheid' in de toekomst meer bepalend voor een merk, dan technologie.

Bedbury (1957) studeerde journalistiek maar belandde in de reclame. Bij Starbucks wist hij het koffiemerk opnieuw uit te vinden door onder meer in drie jaar tijd het aantal winkels meer dan te verdubbelen.

Zijn theorie - een merk is een verhaal dat nooit helemaal verteld is: You have to know it before you can grow it - gaat in de vorm van zijn enige managementboek (A New Brand World: 8 Principles for Achieving Brand Leadership in the 21st Century) nog steeds als warm broodje over de toonbank.

Artikelen over Scott Bedbury:

Boeken van Scott Bedbury (online te bestellen):



> Eigen site: http://www.brandstream.com/book.html

>> Overzicht van alle goeroes
Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Paul Polman: 'Al onze innovaties gaan door een groene trechter'

Paul Polman: 'Al onze innovaties gaan door een groene trechter'

Unilever heeft vorig jaar in 10 landen zo’n 70 grote innovaties voor zijn merken doorgevoerd, zegt ceo Paul Polman. Lees verder

Heineken slaat overnamebod SABMiller af; Guess-ceo heet Apple welkom

Heineken slaat overnamebod SABMiller af; Guess-ceo heet Apple welkom

Plus: Air France verwacht grootste staking in jaren, 'Apple krijgt 0,15% per Pay-transactie' en fittie tussen Samsung en LG. Lees verder

De evolutie van MVO

De evolutie van MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is niet vrijblijvend. De druk op bedrijven om verantwoordelijk te handelen is groter dan ooit. Lees verder

Nieuwe Nederlandse groeimarkt: cybercrimebestrijding

Nieuwe Nederlandse groeimarkt: cybercrimebestrijding

De Hollandse handelsgeest heeft een nieuwe groeimarkt ontdekt: cybersecurity. Nederlandse bedrijven profiteren volop. Lees verder

5 beroemde theorieën in twijfel getrokken

5 beroemde theorieën in twijfel getrokken

The long tail wordt bestreden, disruptie 'klopt niet' en ook over Big Data heerst twijfel. Welke managementtheorie is nog heilig? Lees verder

Dit zijn de 7 succesvolste nieuwe supermarktproducten

Dit zijn de 7 succesvolste nieuwe supermarktproducten

In de supermarkt flopt driekwart van de nieuwe producten binnen een jaar, blijkt uit onderzoek. Wat zijn de voorwaarden voor succes? Lees verder

'Shell wil fors investeren in opkomende technologiebedrijven'

'Shell wil fors investeren in opkomende technologiebedrijven'

Gerald Schotman, chief technology officer van Shell, over open innovatie, technologie-hotspots en investeren in de toekomst. Lees verder

Chinezen dumpen Aegon; Nederlandse multinationals meest duurzaam

Chinezen dumpen Aegon; Nederlandse multinationals meest duurzaam

Plus: Vrouwenquotum dreigt, nieuwe rechtbank voor internationale bedrijven, Bram Gräber leidt nieuw Transavia en Apples jatwerk. Lees verder

Een beetje stress is juist goed, zo bewijzen deze 8 onderzoeken

Een beetje stress is juist goed, zo bewijzen deze 8 onderzoeken

Een derde van het ziekteverzuim komt door werkgerelateerde psychische klachten. Maar zo nu en dan wat stress doet de mens ook goed. Lees verder

Bob toont zijn meest kordate kant

Bob toont zijn meest kordate kant

Bob is divisiedirecteur van een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering toont hij zich van zijn meest kordate kant. Lees verder

 
Volg MT op Facebook
X