Bedbury, Scott

14 feb 2011  |   MT.nl  
Scott Bedbury 3

Scott Bedbury. Amerikaans reclamegoeroe die faam verwierf als marketingdeskundige bij Nike en Starbucks.

volgens Bedbury zijn 'relevantie, eenvoud en menselijkheid' in de toekomst meer bepalend voor een merk, dan technologie.

Bedbury (1957) studeerde journalistiek maar belandde in de reclame. Bij Starbucks wist hij het koffiemerk opnieuw uit te vinden door onder meer in drie jaar tijd het aantal winkels meer dan te verdubbelen.

Zijn theorie - een merk is een verhaal dat nooit helemaal verteld is: You have to know it before you can grow it - gaat in de vorm van zijn enige managementboek (A New Brand World: 8 Principles for Achieving Brand Leadership in the 21st Century) nog steeds als warm broodje over de toonbank.

Artikelen over Scott Bedbury:

Boeken van Scott Bedbury (online te bestellen):



> Eigen site: http://www.brandstream.com/book.html

>> Overzicht van alle goeroes
Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Deze man zorgt dat dit weekend de Tour op rolletjes loopt

Deze man zorgt dat dit weekend de Tour op rolletjes loopt

Zo'n Tour-start, wat komt er allemaal bij kijken? MT vroeg het aan projectdirecteur Martijn van Hulsteijn. Lees verder

Vier gadgets die je presentaties nóg beter maken

Vier gadgets die je presentaties nóg beter maken

Een goede presentatie geven is en blijft een vak apart. Gelukkig staat ook hier de techniek klaar om je te helpen. Vier gadgets. Lees verder

Koen de Peyper, manager die de bank weer menselijk wil maken

Koen de Peyper, manager die de bank weer menselijk wil maken

Inhoudelijke kennis zit een manager vaak in de weg, zegt ABN Amro-manager Koen de Peyper. Hij kiest liever voor: openheid, eerlijkheid en duidelijkheid. Lees verder

Beurs houdt adem in voor Griekenland; Asscher erkent problemen Wet Werk en Zekerheid

Beurs houdt adem in voor Griekenland; Asscher erkent problemen Wet Werk en Zekerheid

Plus: FrieslandCampina betaalt Griekse salarissen vooruit, Bouw junglepark Emmen loopt vertraging op Lees verder

Vaker praten is gezond, maar liever niet te veel over jezelf

Vaker praten is gezond, maar liever niet te veel over jezelf

Praten is gezond en geeft mensen een goed gevoel. Stop dus met turen naar dat beeldscherm, knoop eens een gesprek aan. Lees verder

Hoe je reputatie in een formule te vangen?

Hoe je reputatie in een formule te vangen?

De factoren die je reputatie beïnvloeden, zijn te vangen in een formule, zegt Paul Hughes. Hij laat zien hoe het werkt. Lees verder

Michelle Miller: 'Silicon Valley is veel seksistischer dan Wall Street'

Michelle Miller: 'Silicon Valley is veel seksistischer dan Wall Street'

De reden dat in Silicon Valley zoveel jongens rondlopen, is dat ze niet weten hoe ze zich moeten gedragen tegenover meisjes. Lees verder

ABN Amro doet eigen beursgang; DSB-archief moet openbaar

ABN Amro doet eigen beursgang; DSB-archief moet openbaar

Plus: Groenink vindt bonussen te hoog, Avantium praat met Fransen en Lexus heeft een echt hoverboard gemaakt. Lees verder

Bob buigt zich over het bijscholingsbeleid

Bob buigt zich over het bijscholingsbeleid

Bob is directeur van een groot concern. Hij doet zijn best. Deze keer buigt hij zich over het bijscholingsbeleid. Lees verder

Zo kun je een incassoprocedure voorkomen

Zo kun je een incassoprocedure voorkomen

Een incassoprocedure is vervelend, maar kun je voorkomen. Een nieuwe methode trekt de wanbetaler over de streep, zonder juridische procedure. Lees verder

 
Volg MT op Facebook
X