Wie het meest van Oprah profiteert

27 jul 2010  |   MT.nl  
Oprah

Er zijn weinig wegen die u vanuit het niets in één klap naar wereldfaam en een miljoenenomzet brengen. Het Oprah Effect is een uitzondering. Wie profiteerden tot nu toe optimaal? 
 

Oprah. Misschien wel de machtigste vrouw ter wereld en een van de sterkste ‘merken’ ooit. Wie in haar show belandt is al gauw een nationale bekendheid. Sommige bedrijven hebben daar als geen ander van geprofiteerd. De Amerikaanse televisiezender CNBC bracht het zogenoemde Oprah Effect in kaart. Een selectie van de grootste succesverhalen.  

1 van 6

Kindle

Kindle, de eReader van Amazon vindt zijn doorbraak met dank aan Oprah. In haar uitzending Oprah's Favorite Things van oktober 2008, selecteert de talkshowqueen de Kindle als één van haar favoriete items van dat moment. Haar uitspraak: "Ik I'm telling you, it's absolutely my new favorite thing in the world", levert Kindle een ongekend verkoopsucces op. Op de lanceerdatum vliegt in vijf en half uur tijd uur de gehele voorraad over de toonbank. 

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Facebook
X