Alexander van der Lof (TKH Group)

06 mei 2011  |   Peter Boerman  

In deze aflevering van baas boven baas: wat verdient Alexander van der Lof , de ceo van TKH Group

Verdient:

€ 1.125.000 

Keer Balkenendenorm:

6,0 x Balkenendenorm

Omgerekend:

17.000 euro per dochterbedrijf 

Per medewerker:

303,56 euro

Per euro omzet:

0,126 eurocent

Per euro nettowinst:

2,75 eurocent

Hoe opgebouwd?

Vast jaarsalaris van 375.000 euro, een kortetermijnbonus van 188.000 euro, 457.000 euro aan aandelen en 105.000 pensioenlasten. 

Koersrendement sinds aantreden:

 +147% (AEX -44%)

In het nieuws omdat:

De TKH Group weer een goed jaar in de boeken mag schrijven. De omzet van het concern uit Haaksbergen, tot 5 jaar geleden bekend als Twentse Kabel Holding en nu actief in informatie-, communicatie-, elektro- en productietechnologie, is nu zo’n 300 miljoen euro hoger dan in 2001, toen Alexander van der Lof als ceo aantrad. Van der Lof, kleinzoon van TKH-oprichter Cornelis en zoon van Nederlands eerste Formule-1-coureur Dries, zag vorig jaar een overname van Nedap stranden, maar mocht begin dit jaar wel het Amerikaanse Optelecom-NKF in zijn stal verwelkomen. Dat brengt het totaal aantal bedrijven onder de TKH-paraplu op 66. En dan is er nog meer ruimte voor acquisities, meldde het concern, met zo’n 100 tot 150 miljoen in kas. Van der Lof, wiens dochter Shirley de eerste Nederlandse vrouw wil worden in de Formule-1, mag dan niet elke dag in de krant staan, bedrijfsmatig gaat hij bijna net zo hard als zijn Ferrari’s.

> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Groei uitzendmarkt houdt aan; AB InBev incasseert volumedaling

Groei uitzendmarkt houdt aan; AB InBev incasseert volumedaling

Plus: Dedact is Sprout Challenger van het Jaar, Desso overgenomen door Tarkett en Apple-ceo Tim Cook komt uit de kast. Lees verder

Bas Haring: 'Waarom ik hou van ont-ernstigen'

Bas Haring: 'Waarom ik hou van ont-ernstigen'

Op showbizz wordt vaak neergekeken. Maar dat is lang niet altijd terecht, zegt Bas Haring. Weinig anders kan zo goed het zware licht maken. Lees verder

'In anderen zit altijd meer intelligentie dan in jouw wilskracht'

'In anderen zit altijd meer intelligentie dan in jouw wilskracht'

Loslaten wordt ondergewaardeerd, zeker op managementniveau. Maar loslaten is ruimte maken voor anderen, zegt Ralph Freelink. Dat zouden we vaker moeten doen. Lees verder

René Bohnsack: 'Tesla kan best de nieuwe General Motors worden'

René Bohnsack: 'Tesla kan best de nieuwe General Motors worden'

Wanneer wordt de duurzame auto écht een massaproduct? Eén ding staat vast: Tesla wil wel. Lees verder

Bob en de weblog

Bob en de weblog

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering ontdekt hij de weblog als managementtool. Lees verder

Waarom leiderschap niet draait om dominantie, maar om wilskracht

Waarom leiderschap niet draait om dominantie, maar om wilskracht

Dominante leiders lijken misschien heel krachtig, in de praktijk krijgen leiders die hun interne processen op orde hebben veel meer voor elkaar. Tijd om uw wilskracht te trainen! Lees verder

Vodafone: ‘Op zoek naar meer efficiency’

Vodafone: ‘Op zoek naar meer efficiency’

Vodafone verbruikt net zoveel energie als een middelgrote stad in Nederland. Hoe bespaart én verduurzaamt dit telecomconcern? Lees verder

'Succes schuilt vooral in het zoeken naar: wat is jouw ene ding?'

'Succes schuilt vooral in het zoeken naar: wat is jouw ene ding?'

Succes is vooral een gevolg van focus, zegt Ralph Freelink. Zoek jouw ‘ene ding’ en je zult tijd, ruimte en energie winnen. Lees verder

Dit zijn de 11 belangrijkste leiderschapspatronen - en hun schaduwkant

Dit zijn de 11 belangrijkste leiderschapspatronen - en hun schaduwkant

In iedere manager schuilt een beetje Dr. Jekyll én Mr. Hyde. Wie deze schaduwkanten kent, kan ze productief maken. Lees verder

Blije medewerkers leveren geld op - waarom snappen veel bedrijven dat nog niet?

Blije medewerkers leveren geld op - waarom snappen veel bedrijven dat nog niet?

Blije medewerkers leiden aantoonbaar tot blijere klanten - en dus: betere omzet. Waarom tonen nog steeds zo weinig bedrijven dat ze dat snappen? Lees verder

 
Volg MT op Facebook
X