Alexander van der Lof (TKH Group)

06 mei 2011  |   Peter Boerman  

In deze aflevering van baas boven baas: wat verdient Alexander van der Lof , de ceo van TKH Group

Verdient:

€ 1.125.000 

Keer Balkenendenorm:

6,0 x Balkenendenorm

Omgerekend:

17.000 euro per dochterbedrijf 

Per medewerker:

303,56 euro

Per euro omzet:

0,126 eurocent

Per euro nettowinst:

2,75 eurocent

Hoe opgebouwd?

Vast jaarsalaris van 375.000 euro, een kortetermijnbonus van 188.000 euro, 457.000 euro aan aandelen en 105.000 pensioenlasten. 

Koersrendement sinds aantreden:

 +147% (AEX -44%)

In het nieuws omdat:

De TKH Group weer een goed jaar in de boeken mag schrijven. De omzet van het concern uit Haaksbergen, tot 5 jaar geleden bekend als Twentse Kabel Holding en nu actief in informatie-, communicatie-, elektro- en productietechnologie, is nu zo’n 300 miljoen euro hoger dan in 2001, toen Alexander van der Lof als ceo aantrad. Van der Lof, kleinzoon van TKH-oprichter Cornelis en zoon van Nederlands eerste Formule-1-coureur Dries, zag vorig jaar een overname van Nedap stranden, maar mocht begin dit jaar wel het Amerikaanse Optelecom-NKF in zijn stal verwelkomen. Dat brengt het totaal aantal bedrijven onder de TKH-paraplu op 66. En dan is er nog meer ruimte voor acquisities, meldde het concern, met zo’n 100 tot 150 miljoen in kas. Van der Lof, wiens dochter Shirley de eerste Nederlandse vrouw wil worden in de Formule-1, mag dan niet elke dag in de krant staan, bedrijfsmatig gaat hij bijna net zo hard als zijn Ferrari’s.

> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.

Gerelateerde artikelen:


Meer over magazine:


Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Bob de manager en het broeikaseffect

Bob de manager en het broeikaseffect

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Bob doet zijn best. Hij belandt nu in een acute olie-crisis. Lees verder

Chinese zaken: WeChat opent alle deuren in China

Chinese zaken: WeChat opent alle deuren in China

Wie zaken wil doen in China kan niet terugvallen op oude gewoontes. De grootste markt ter wereld heeft eigen gebruiken en gewoontes. Lees verder

Snelle groei Dropbox zit hem vooral in het ‘virale’ deeleffect

Snelle groei Dropbox zit hem vooral in het ‘virale’ deeleffect

Het zakelijk gebruik van Dropbox groeit hard, ook in Nederland. Dat komt door vooral de enorme 'deelfactor'. Lees verder

'Seksaffaire' op het werk? Deze 4 topmannen moesten het veld ruimen

'Seksaffaire' op het werk? Deze 4 topmannen moesten het veld ruimen

Darren Huston, ceo van Booking.com én moederbedrijf Priceline.com, moest wegens een relatie met een collega per direct opstappen. Een overzichtje. Lees verder

Is de start-up cultuur de bedrijfscultuur van de toekomst?

Is de start-up cultuur de bedrijfscultuur van de toekomst?

Ongelimiteerde vakantiedagen, hackathons, een maand met je team op Bali wonen, zelf je salaris bepalen, een jaar op reis terwijl je op afstand werkt…. je collega’s die overal ter wereld wonen en werken…. Lees verder

Waarde creëren met big data

Waarde creëren met big data

De grootste uitdaging van big data is niet het vinden van voldoende informatie. Het gaat vooral om wat u met die informatie doet. Lees verder

Apotheker Fagron te duur voor geplande overname - Deutsche Bank krijgt minder grote klap dan gevreesd

Apotheker Fagron te duur voor geplande overname - Deutsche Bank krijgt minder grote klap dan gevreesd

Plus: Rabobank sluit deal met crowdfunders, overname in filmanimatieland en Volkswagen krijgt harde klappen na sjoemelsoftware-schandaal. Lees verder

Bas Haring overweegt een loopbaan in de maakindustrie

Bas Haring overweegt een loopbaan in de maakindustrie

Bas Haring is toe aan een loopbaan in de maakindustrie. Als cv-installateur, de komende 16 jaar. Lees verder

100 inspirerende quotes van beroemde managers

100 inspirerende quotes van beroemde managers

Deze 100 inspirerende quotes helpen je op weg met een kijkje in de geest van deze creatievelingen. Lees verder

Door de digitalisering moet de sales omdraaien

Door de digitalisering moet de sales omdraaien

Wil je bedrijf succesvol blijven tijdens de digitalisering dan moet het verkoopproces uitbreiden naar alle klantinteracties en wordt dan verkoop- een koopproces. Lees verder

Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Twitter


@MTNieuws op Twitter
X