Uitblinker - Haasnoot Bruggen BV

23 sep 2010  |   Pierre de Winter  

Bruggenbouwer
 

Wie? Haasnoot Bruggen BV, trotse eigenaars van de enige fabriekshal in Nederland die volledig aan het bouwen van bruggen is ­gewijd. Het aannemingsbedrijf, in 1962 door Gijs Haasnoot opgericht, is zich in de loop der tijd steeds meer in bruggenbouw gaan specialiseren. Haasnoot assembleert in de Rijnsburgse hal, geopend in 2004, complete bruggen, iets wat misschien nergens anders ter wereld gebeurt. In 2000 introduceerde Haasnoot composiet ­materialen; een ­vernieuwing die ondertussen ook is doorgedrongen buiten de bruggenbouw. Het bedrijf bouwt de bruggen met zo’n 45 medewerkers.

Waarom Best Managed Company? Adjunct-­directeur Arjan Bakker: “We kunnen het ­hebben over ons personeels-of ict-beleid, maar uiteindelijk zit onze grote kracht, denk ik, in onze servicegerichte cultuur. Dat is een werk­houding die onze mensen vanaf het ­eerste contact met de klant inbrengen, die hoort bij dit familiebedrijf. We waarborgen die ­cultuur niet alleen door een goede ­selectie bij de poort, maar ook door te ­investeren in ­momenten waarop we onze successen samen met onze mensen kunnen vieren. Zo gaan we één keer in de vijf jaar met iedereen naar het buitenland.”

Wat leren we daarvan? “Alles draait om samenwerking, zowel intern, met collega’s, als ­extern, met de klant. En daarom moet je als één grote familie met elkaar omgaan. Als ik soms zie hoe mensen het bij andere bedrijven niet naar hun zin kunnen hebben, of dat er niet naar ze geluisterd wordt… Onze mensen kunnen alles zeggen, als directie luisteren we daar altijd naar. Een tweede punt dat ­volgens mij belangrijk is, is kwaliteit. Juist nu de markt slecht is, is het zaak daaraan geen ­enkele concessie te doen. Onze bruggen ­maken we altijd zo dat ze over 5 of 10 jaar ook nog perfect zijn. Want uiteindelijk overleeft kwaliteit.” (PdW)

Best Managed Companies is een initiatief van Deloitte, in samenwerking met Kamer van Koophandel, VNO-NCW, TiasNimbas en MT. Meer info: bmc.mt.nl

>> Dit artikel komt uit MT magazine. Bestel de nieuwste editie online <<

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
5 tips om mindfulness toe te passen tijdens werktijd

5 tips om mindfulness toe te passen tijdens werktijd

De vraag naar mindfulness-workshops binnen organisaties groeit. 5 tips om het principe toe te passen tijdens werktijd.  Lees verder

'DAF betrokken bij prijskartel'; Omstreden Barbie-boek uit de handel

'DAF betrokken bij prijskartel'; Omstreden Barbie-boek uit de handel

Plus: Unilever-Goudhaan naar Indonesië, geen vervolging ABN Amro om Vestia en hoe gaat het eigenlijk met Uber? Lees verder

Technologie adopteren we tegenwoordig als een haaienvin

Technologie adopteren we tegenwoordig als een haaienvin

De traditionele adoptiecurve maakt plaats voor de haaienvin, zegt Paul Nunes. 'Heel lang plat, dan recht naar het plafond.' Lees verder

Bob de manager leert het geheim van story telling

Bob de manager leert het geheim van story telling

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. Dit keer zoekt hij naar manieren om zijn verhaal te vertellen. Lees verder

Zo wil Fastned een electrifying succes maken van de laadpaal

Zo wil Fastned een electrifying succes maken van de laadpaal

Fastned wil met snellaadstations de markt voor elektrisch rijden openbreken. De volgende etappe: omzet draaien. Lees verder

Dit zijn de 50 Gamechangers van 2014

Dit zijn de 50 Gamechangers van 2014

Welke pioniers veranderen de regels van het spel? Dit zijn de 50 genomineerden voor MT's uitverkiezing van GameChanger 2014. Lees verder

Miljoenenbezuinigingen bij Randstad; Vestia deed aangifte tegen ABN Amro

Miljoenenbezuinigingen bij Randstad; Vestia deed aangifte tegen ABN Amro

Plus: Oud-ceo Landsbanki in de cel, 'uitzendbureaus schenden privacyrechten' en winnaars Onweerstaanbaar Leiderschap. Lees verder

Hoe TravelBird de Duitse miljoenen binnensleepte

Hoe TravelBird de Duitse miljoenen binnensleepte

TravelBird kreeg een miljoeneninjectie van de Duitse Samwer-broers. Nu wil de Amsterdamse reissite zijn vleugels nog verder uitslaan. Lees verder

De koelkast wel, de luier niet: deze producten moeten slimmer worden

De koelkast wel, de luier niet: deze producten moeten slimmer worden

Welke producten passen bij the internet of things? Nieuw onderzoek van Nielsen laat zien wat consumenten willen. Lees verder

De managementaanpak van Marc Bolland (Marks & Spencer)

De managementaanpak van Marc Bolland (Marks & Spencer)

Ex-Heineken's Marc Bolland werkt al 8 jaar aan de top in Engeland. Hoe probeert hij met Marks & Spencer het verschil te maken? Lees verder

Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Facebook
X