Uitblinker - Haasnoot Bruggen BV

23 sep 2010  |   Pierre de Winter  

Bruggenbouwer
 

Wie? Haasnoot Bruggen BV, trotse eigenaars van de enige fabriekshal in Nederland die volledig aan het bouwen van bruggen is ­gewijd. Het aannemingsbedrijf, in 1962 door Gijs Haasnoot opgericht, is zich in de loop der tijd steeds meer in bruggenbouw gaan specialiseren. Haasnoot assembleert in de Rijnsburgse hal, geopend in 2004, complete bruggen, iets wat misschien nergens anders ter wereld gebeurt. In 2000 introduceerde Haasnoot composiet ­materialen; een ­vernieuwing die ondertussen ook is doorgedrongen buiten de bruggenbouw. Het bedrijf bouwt de bruggen met zo’n 45 medewerkers.

Waarom Best Managed Company? Adjunct-­directeur Arjan Bakker: “We kunnen het ­hebben over ons personeels-of ict-beleid, maar uiteindelijk zit onze grote kracht, denk ik, in onze servicegerichte cultuur. Dat is een werk­houding die onze mensen vanaf het ­eerste contact met de klant inbrengen, die hoort bij dit familiebedrijf. We waarborgen die ­cultuur niet alleen door een goede ­selectie bij de poort, maar ook door te ­investeren in ­momenten waarop we onze successen samen met onze mensen kunnen vieren. Zo gaan we één keer in de vijf jaar met iedereen naar het buitenland.”

Wat leren we daarvan? “Alles draait om samenwerking, zowel intern, met collega’s, als ­extern, met de klant. En daarom moet je als één grote familie met elkaar omgaan. Als ik soms zie hoe mensen het bij andere bedrijven niet naar hun zin kunnen hebben, of dat er niet naar ze geluisterd wordt… Onze mensen kunnen alles zeggen, als directie luisteren we daar altijd naar. Een tweede punt dat ­volgens mij belangrijk is, is kwaliteit. Juist nu de markt slecht is, is het zaak daaraan geen ­enkele concessie te doen. Onze bruggen ­maken we altijd zo dat ze over 5 of 10 jaar ook nog perfect zijn. Want uiteindelijk overleeft kwaliteit.” (PdW)

Best Managed Companies is een initiatief van Deloitte, in samenwerking met Kamer van Koophandel, VNO-NCW, TiasNimbas en MT. Meer info: bmc.mt.nl

>> Dit artikel komt uit MT magazine. Bestel de nieuwste editie online <<

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Manon van Beek (Accenture): 'Kansen geven is ook belonen'

Manon van Beek (Accenture): 'Kansen geven is ook belonen'

Een interview met Manon van Beek (Accenture). ‘Belonen is nu: de kans krijgen mee te denken over oplossingen die ertoe doen.’ Lees verder

De Goudhaantjes Tiplijn is geopend: wie mag niet ontbreken?

De Goudhaantjes Tiplijn is geopend: wie mag niet ontbreken?

Ook in 2014 publiceert MT de Goudhaantjes 100, een lijst met de 100 meest veelbelovende managers van Nederland. Wie mag niet ontbreken? Lees verder

Heineken verkoopt meer bier; Private bedrijven groeien harder; Ballmer vertrekt helemaal

Heineken verkoopt meer bier; Private bedrijven groeien harder; Ballmer vertrekt helemaal

Plus: TKH, Havenbedrijf Amsterdam, internationale luchtvaart én Primark zitten in de lift. Lees verder

Gekocht worden door Google? Doorsta de tandenborsteltest

Gekocht worden door Google? Doorsta de tandenborsteltest

Google neemt alleen bedrijven over die de tandenborsteltest van ceo Larry Page doorstaan. De wát? Lees verder

10 wetenschappelijke tips tegen werkstress

10 wetenschappelijke tips tegen werkstress

Managers ervaren minder stress als ze een goede relatie met werknemers hebben, zo blijkt uit Noors onderzoek. 10 tips tegen werkstress. Lees verder

Wil je een betere leider worden? Ga hardlopen

Wil je een betere leider worden? Ga hardlopen

Als je scherp bent op de werkvloer, dan volgen mensen je vanzelf. Het begint simpel: met een gezonde, actieve levensstijl. Lees verder

Taser profiteert van Ferguson-rellen; Ex-Rabo-handelaar bekent schuld

Taser profiteert van Ferguson-rellen; Ex-Rabo-handelaar bekent schuld

Plus: Nederlanders ceo's jobhoppen minder, Roompot stapt in luxe, Netflix groeit door en Tjolk maakt weer een comeback. Lees verder

6 Nederlandse merken die een comeback maakten

6 Nederlandse merken die een comeback maakten

Voor de tweede keer wordt zuiveldrankje Tjolk opnieuw op de markt gebracht. Deze 6 Nederlandse merken maakten ook een comeback. Lees verder

Waarom er zo weinig auto's worden verkocht in Nederland

Waarom er zo weinig auto's worden verkocht in Nederland

Naar verwachting bereiken de Nederlandse autoverkopen dit jaar weer een nieuw dieptepunt. Hoe komt dat? 3 redenen. Lees verder

Daan de Reiziger staat voor paal in het buitenland

Daan de Reiziger staat voor paal in het buitenland

Daan de Reiziger is liefhebber van niet-gemaakte kilometers. Dit keer beklaagt hij zich over het gebrek aan laadpalen in Frankrijk. Lees verder

 
Volg MT op Facebook
X