Uitblinker - Haasnoot Bruggen BV

23 sep 2010  |   Pierre de Winter  

Bruggenbouwer
 

Wie? Haasnoot Bruggen BV, trotse eigenaars van de enige fabriekshal in Nederland die volledig aan het bouwen van bruggen is ­gewijd. Het aannemingsbedrijf, in 1962 door Gijs Haasnoot opgericht, is zich in de loop der tijd steeds meer in bruggenbouw gaan specialiseren. Haasnoot assembleert in de Rijnsburgse hal, geopend in 2004, complete bruggen, iets wat misschien nergens anders ter wereld gebeurt. In 2000 introduceerde Haasnoot composiet ­materialen; een ­vernieuwing die ondertussen ook is doorgedrongen buiten de bruggenbouw. Het bedrijf bouwt de bruggen met zo’n 45 medewerkers.

Waarom Best Managed Company? Adjunct-­directeur Arjan Bakker: “We kunnen het ­hebben over ons personeels-of ict-beleid, maar uiteindelijk zit onze grote kracht, denk ik, in onze servicegerichte cultuur. Dat is een werk­houding die onze mensen vanaf het ­eerste contact met de klant inbrengen, die hoort bij dit familiebedrijf. We waarborgen die ­cultuur niet alleen door een goede ­selectie bij de poort, maar ook door te ­investeren in ­momenten waarop we onze successen samen met onze mensen kunnen vieren. Zo gaan we één keer in de vijf jaar met iedereen naar het buitenland.”

Wat leren we daarvan? “Alles draait om samenwerking, zowel intern, met collega’s, als ­extern, met de klant. En daarom moet je als één grote familie met elkaar omgaan. Als ik soms zie hoe mensen het bij andere bedrijven niet naar hun zin kunnen hebben, of dat er niet naar ze geluisterd wordt… Onze mensen kunnen alles zeggen, als directie luisteren we daar altijd naar. Een tweede punt dat ­volgens mij belangrijk is, is kwaliteit. Juist nu de markt slecht is, is het zaak daaraan geen ­enkele concessie te doen. Onze bruggen ­maken we altijd zo dat ze over 5 of 10 jaar ook nog perfect zijn. Want uiteindelijk overleeft kwaliteit.” (PdW)

Best Managed Companies is een initiatief van Deloitte, in samenwerking met Kamer van Koophandel, VNO-NCW, TiasNimbas en MT. Meer info: bmc.mt.nl

>> Dit artikel komt uit MT magazine. Bestel de nieuwste editie online <<

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
8 redenen waarom dat extra kopje koffie op het werk juist goed is

8 redenen waarom dat extra kopje koffie op het werk juist goed is

Met ruim drie koppen per dag is de Nederlander een stevige koffiedrinker. Niets om je voor te schamen. Juist heel gezond, zo blijkt. Lees verder

Bob leert dat er toekomst zit in de senior werknemer

Bob leert dat er toekomst zit in de senior werknemer

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering leert hij dat er toekomst zit in de senior werknemer. Lees verder

Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Voor het zesde achtereenvolgende jaar: de Goudhaantjes 100, MT's lijst met de grootste managementtalenten van Nederland. Lees verder

Wie is de ceo van morgen? 5 trends rond toptalent

Wie is de ceo van morgen? 5 trends rond toptalent

De ceo van morgen ziet er anders uit dan de ceo van vandaag. Dit zijn de 5 trends onder de Nederlandse Goudhaantjes. Lees verder

‘Kosten besparen door slim energie in- en verkopen’

‘Kosten besparen door slim energie in- en verkopen’

Een orchidee groeit het best bij warme temperaturen. Dat levert kwekerijen een hoge energierekening op. Maarel Orchids heeft daar een oplossing voor gevonden. Lees verder

Prijsvraag: waarom zou jij ceo moeten worden?

Prijsvraag: waarom zou jij ceo moeten worden?

Weet jij het beter? Vertel waarom jij ceo van een groot bedrijf moet worden en win 1 van de 5 exemplaren van het boek Hoe word je ceo? Lees verder

Unilever heeft moeite met groei; Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Unilever heeft moeite met groei; Dit zijn de Goudhaantjes van 2014

Plus: Cultuurdirecteuren verdienen onder Balkenende-norm, Apple-topman Cook praat met China, SBM Offshore onderhandelt met OM. Lees verder

De verdienkansen van Big Data - en waar ze liggen

De verdienkansen van Big Data - en waar ze liggen

Big Data leidt tot veel nieuwe verdienmodellen. Arent van 't Spijker verzamelde er een aantal, om te laten zien welke kansen er liggen. Lees verder

Daimler verkoopt belang in Tesla; Amrath wil Kurhaus kopen

Daimler verkoopt belang in Tesla; Amrath wil Kurhaus kopen

Plus: Microsoft trekt de stekker uit de naam Nokia, Yahoo doet het goed en ook NN vindt bod op Nutreco te laag. Lees verder

Hoe ING, Akzo, Toyota en KLM groene wereldkampioen werden

Hoe ING, Akzo, Toyota en KLM groene wereldkampioen werden

Voor grote bedrijven zijn er meerdere wereldtitels duurzaam ondernemen te verdelen. Hoe zorg je dat je hoge ogen gooit? Lees verder

 
Volg MT op Facebook
X