Curry's piramide: implementeer CRM fatsoenlijk

16 feb 2010  |   Paul Pietersma, Marcel van Assen, Gerben van den Berg  
ManagementModellen kaft

Customer relationship management (CRM) lijkt de laatste managementhype te zijn, maar het is veel meer dan dat.

 

In feite wordt het CRM-debat al drie decennia gevoerd. Curry’s piramide biedt een leidraad voor de organisatie via de implementatie van CRM. Het dwingt een organisatie om klanten op te delen in termen van omzetgeneratie, wat een maatstaf is voor hoe belangrijk een klant is. Op elk niveau van de piramide worden klanten anders behandeld en ook de toedeling van marketing- en verkoopmiddelen is anders voor de verschillende klantensegmenten. Daarnaast laat Curry’s piramide zien welke mogelijkheden tot cross-selling en up-selling er zijn.

Ga naar het modellenoverzicht om alle managementmodellen te bekijken.

Bron: Berenschot

>> Bestel het boek online Het groot managementmodellenboek <<

Gerelateerde downloads:
model_currys_piramide.pdf

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
‘Tegenspraak is rijden met een veiligheidsriem’

‘Tegenspraak is rijden met een veiligheidsriem’

Om tunnelvisie te voorkomen, zetten het OM en de politie georganiseerde tegenspraak in. Een voorbeeld voor bedrijven, denkt officier van justitie Chris van Dam. ‘Ook managers kunnen er baat bij hebben als iemand hun keuzes tegen het licht houdt.’ Lees verder

Alibaba naar de beurs: zo groot is het Chinese bedrijf

Alibaba naar de beurs: zo groot is het Chinese bedrijf

Alibaba gaat deze week naar de beurs. Hoe groot is de Chinese reus? Een vergelijking met andere grootmachten. Lees verder

5 Nederlandse bedrijven die internationale druk voelden

5 Nederlandse bedrijven die internationale druk voelden

Nederland opgelet: het Chinese Alibaba wil uitbreiden in Europa. Hoe gingen Hollandse bedrijven eerder om met internationale druk? Lees verder

Hoe Van Bastens demotie wel eens tot winst kan leiden

Hoe Van Bastens demotie wel eens tot winst kan leiden

De lat extreem hoog leggen verhoogt vooral risicovol gedrag. Slim dus van Van Basten om een stapje terug te doen. Lees verder

Wegener-ceo: waarom je buiten de spotlights moet innoveren

Wegener-ceo: waarom je buiten de spotlights moet innoveren

Medewerkers bepalen of innovaties een succes worden, zegt Wegener-ceo Susan Duinhoven. 'Ze moeten ruimte krijgen om te falen.' Lees verder

Hema schrapt 'Echt Hema'; Weer Nederlands dancebedrijf overgenomen

Hema schrapt 'Echt Hema'; Weer Nederlands dancebedrijf overgenomen

Plus: Nieuwe ceo voor Delta Lloyd, De Mol bevestigt interesse in SBS, Microsoft neemt Minecraft over en 4 miljoen nieuwe iPhones besteld. Lees verder

Daan de Reiziger weet niet wie John Mayer is

Daan de Reiziger weet niet wie John Mayer is

Daan de Reiziger is liefhebber van niet-gemaakte kilometers. Vandaag gaat hij al carpoolend naar een heisessie. Lees verder

Geef leiding alsof je morgen failliet kunt gaan

Geef leiding alsof je morgen failliet kunt gaan

Managers zouden zich meer als ondernemers moeten gedragen, zo wordt vaak gezegd. Begin met deze 5 inzichten.  Lees verder

Hoe bierconcern Heineken zelfstandig wil (en kan) blijven

Hoe bierconcern Heineken zelfstandig wil (en kan) blijven

Heineken kopen? Dat gaat je zeer waarschijnlijk niet lukken, SABMiller. Waarom niet? En hoe probeert Heineken zelfstandig te groeien? Lees verder

Ben Tiggelaar: managementlessen uit zaak-Gotlieb

Ben Tiggelaar: managementlessen uit zaak-Gotlieb

Er zijn lessen te trekken uit de zaak rond Arthur Gotlieb, zegt Ben Tiggelaar. 'Je moet alert zijn op zwijgzame mensen.' Lees verder

Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Facebook
X