Curry's piramide: implementeer CRM fatsoenlijk

16 feb 2010  |   Paul Pietersma, Marcel van Assen, Gerben van den Berg  
ManagementModellen kaft

Customer relationship management (CRM) lijkt de laatste managementhype te zijn, maar het is veel meer dan dat.

 

In feite wordt het CRM-debat al drie decennia gevoerd. Curry’s piramide biedt een leidraad voor de organisatie via de implementatie van CRM. Het dwingt een organisatie om klanten op te delen in termen van omzetgeneratie, wat een maatstaf is voor hoe belangrijk een klant is. Op elk niveau van de piramide worden klanten anders behandeld en ook de toedeling van marketing- en verkoopmiddelen is anders voor de verschillende klantensegmenten. Daarnaast laat Curry’s piramide zien welke mogelijkheden tot cross-selling en up-selling er zijn.

Ga naar het modellenoverzicht om alle managementmodellen te bekijken.

Bron: Berenschot

>> Bestel het boek online Het groot managementmodellenboek <<

Gerelateerde downloads:
model_currys_piramide.pdf

Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Grieks steunprogramma loopt vannacht af, ‘Boetes DNB en AFM zijn meer doel dan middel’

Grieks steunprogramma loopt vannacht af, ‘Boetes DNB en AFM zijn meer doel dan middel’

Plus: ‘Ryanair vliegt deze winter vanaf Schiphol’, ‘Topvrouw UU betaalt deel salaris terug’ Lees verder

Deze man zorgt dat dit weekend de Tour op rolletjes loopt

Deze man zorgt dat dit weekend de Tour op rolletjes loopt

Zo'n Tour-start, wat komt er allemaal bij kijken? MT vroeg het aan projectdirecteur Martijn van Hulsteijn. Lees verder

Vier gadgets die je presentaties nóg beter maken

Vier gadgets die je presentaties nóg beter maken

Een goede presentatie geven is en blijft een vak apart. Gelukkig staat ook hier de techniek klaar om je te helpen. Vier gadgets. Lees verder

Koen de Peyper, manager die de bank weer menselijk wil maken

Koen de Peyper, manager die de bank weer menselijk wil maken

Inhoudelijke kennis zit een manager vaak in de weg, zegt ABN Amro-manager Koen de Peyper. Hij kiest liever voor: openheid, eerlijkheid en duidelijkheid. Lees verder

Beurs houdt adem in voor Griekenland; Asscher erkent problemen Wet Werk en Zekerheid

Beurs houdt adem in voor Griekenland; Asscher erkent problemen Wet Werk en Zekerheid

Plus: FrieslandCampina betaalt Griekse salarissen vooruit, Bouw junglepark Emmen loopt vertraging op Lees verder

Vaker praten is gezond, maar liever niet te veel over jezelf

Vaker praten is gezond, maar liever niet te veel over jezelf

Praten is gezond en geeft mensen een goed gevoel. Stop dus met turen naar dat beeldscherm, knoop eens een gesprek aan. Lees verder

Hoe je reputatie in een formule te vangen?

Hoe je reputatie in een formule te vangen?

De factoren die je reputatie beïnvloeden, zijn te vangen in een formule, zegt Paul Hughes. Hij laat zien hoe het werkt. Lees verder

Michelle Miller: 'Silicon Valley is veel seksistischer dan Wall Street'

Michelle Miller: 'Silicon Valley is veel seksistischer dan Wall Street'

De reden dat in Silicon Valley zoveel jongens rondlopen, is dat ze niet weten hoe ze zich moeten gedragen tegenover meisjes. Lees verder

ABN Amro doet eigen beursgang; DSB-archief moet openbaar

ABN Amro doet eigen beursgang; DSB-archief moet openbaar

Plus: Groenink vindt bonussen te hoog, Avantium praat met Fransen en Lexus heeft een echt hoverboard gemaakt. Lees verder

Bob buigt zich over het bijscholingsbeleid

Bob buigt zich over het bijscholingsbeleid

Bob is directeur van een groot concern. Hij doet zijn best. Deze keer buigt hij zich over het bijscholingsbeleid. Lees verder

 
Volg MT op Facebook
X