Curry's piramide: implementeer CRM fatsoenlijk

16 feb 2010  |   Paul Pietersma, Marcel van Assen, Gerben van den Berg  
ManagementModellen kaft

Customer relationship management (CRM) lijkt de laatste managementhype te zijn, maar het is veel meer dan dat.

 

In feite wordt het CRM-debat al drie decennia gevoerd. Curry’s piramide biedt een leidraad voor de organisatie via de implementatie van CRM. Het dwingt een organisatie om klanten op te delen in termen van omzetgeneratie, wat een maatstaf is voor hoe belangrijk een klant is. Op elk niveau van de piramide worden klanten anders behandeld en ook de toedeling van marketing- en verkoopmiddelen is anders voor de verschillende klantensegmenten. Daarnaast laat Curry’s piramide zien welke mogelijkheden tot cross-selling en up-selling er zijn.

Ga naar het modellenoverzicht om alle managementmodellen te bekijken.

Bron: Berenschot

>> Bestel het boek online Het groot managementmodellenboek <<

Gerelateerde downloads:
model_currys_piramide.pdf

Meer over modellen:


Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Ga eens vreemd: 4 sublieme wijnen uit de Piemonte

Ga eens vreemd: 4 sublieme wijnen uit de Piemonte

De wijnstreek Piemonte wordt steeds populairder. MT huissommelier Jan-Willem van der Hek over glooiende hellingen en diverse bodemsoorten. Lees verder

5 overnames die Yahoo hadden kunnen redden

5 overnames die Yahoo hadden kunnen redden

Webpionier Yahoo zit in een zware identiteitscrisis. Ceo Marissa Mayer koopt en saneert zich scheel, maar niemand is tevreden. Lees verder

Jan Baan: 'We staan aan vooravond van een nieuw tijdperk'

Jan Baan: 'We staan aan vooravond van een nieuw tijdperk'

Ondernemer Jan Baan viel diep, maar krabbelde ook weer op. Als ceo van de Vanenburg Group richt hij zich nu op de kansen van Smart Industry. Lees verder

Shell-ceo: Benzine is here to stay; PWC niet alert op verzonnen cijfers

Shell-ceo: Benzine is here to stay; PWC niet alert op verzonnen cijfers

Plus: Kwakkelend Vattenfall: 'Nuon blijft in NL', inwoners geschokt over 25 ton Shell-gas, nieuwe eigenaar Burger King en PWC niet alert op verzonnen cijfers. Lees verder

Bob schakelt een héél doortastende headhunter in

Bob schakelt een héél doortastende headhunter in

Bob is divisiedirecteur van een groot concern, hij doet zijn best. In deze aflevering komt een headhunter met aardige kandidaten. Lees verder

Klantverwachtingen overtreffen? Dat is verspilling

Klantverwachtingen overtreffen? Dat is verspilling

Doe vooral wat de klant van je verwacht. Verwachting overtreffen leidt nauwelijks tot meer loyaliteit, stelt Marcel van Assen. Lees verder

De magie van volwassen teams: The Kyteman Orchestra

De magie van volwassen teams: The Kyteman Orchestra

Een optreden van The Kyteman Orchestra is niet alleen een muzikaal feest, het leert ons ook veel over teamvorming. Lees verder

Deze kansen liggen er voor managers in de circulaire economie

Deze kansen liggen er voor managers in de circulaire economie

In de groeiende circulaire economie liggen kansen voor de Nederlandse managers. Het verschil met een niet-circulair systeem is dat deze vorm van zakendoen ernaar streeft om geen afval te genereren. Een volledig circulaire economie weet dan ook de uitstoot tot nul te beperken. Lees verder

KPN kwakkelt op zakelijke markt; bonus-ophef rondom Delta-Goudhaantje

KPN kwakkelt op zakelijke markt; bonus-ophef rondom Delta-Goudhaantje

Plus: recordcijfers GM, miljoenenklus voor Heerema en auto-industrie krijgt lucht. Lees verder

Waarom sound branding belangrijk is voor elk merk

Waarom sound branding belangrijk is voor elk merk

Herkenbaarheid is essentieel voor elk merk. Let dan niet alleen op logo en huisstijl, maar ook op de audio die je kiest: sound branding. Lees verder

Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Twitter


@MTNieuws op Twitter
X