Curry's piramide: implementeer CRM fatsoenlijk

16 feb 2010  |   Paul Pietersma, Marcel van Assen, Gerben van den Berg  
ManagementModellen kaft

Customer relationship management (CRM) lijkt de laatste managementhype te zijn, maar het is veel meer dan dat.

 

In feite wordt het CRM-debat al drie decennia gevoerd. Curry’s piramide biedt een leidraad voor de organisatie via de implementatie van CRM. Het dwingt een organisatie om klanten op te delen in termen van omzetgeneratie, wat een maatstaf is voor hoe belangrijk een klant is. Op elk niveau van de piramide worden klanten anders behandeld en ook de toedeling van marketing- en verkoopmiddelen is anders voor de verschillende klantensegmenten. Daarnaast laat Curry’s piramide zien welke mogelijkheden tot cross-selling en up-selling er zijn.

Ga naar het modellenoverzicht om alle managementmodellen te bekijken.

Bron: Berenschot

>> Bestel het boek online Het groot managementmodellenboek <<

Gerelateerde downloads:
model_currys_piramide.pdf

Meer over modellen:


Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:
Waarde creëren met big data

Waarde creëren met big data

De grootste uitdaging van big data is niet het vinden van voldoende informatie. Het gaat vooral om wat u met die informatie doet. Lees verder

Apotheker Fagron te duur voor geplande overname - Deutsche Bank krijgt minder grote klap dan gevreesd

Apotheker Fagron te duur voor geplande overname - Deutsche Bank krijgt minder grote klap dan gevreesd

Plus: Rabobank sluit deal met crowdfunders, overname in filmanimatieland en Volkswagen krijgt harde klappen na sjoemelsoftware-schandaal. Lees verder

Bas Haring overweegt een loopbaan in de maakindustrie

Bas Haring overweegt een loopbaan in de maakindustrie

Bas Haring is toe aan een loopbaan in de maakindustrie. Als cv-installateur, de komende 16 jaar. Lees verder

100 inspirerende quotes van beroemde managers

100 inspirerende quotes van beroemde managers

Deze 100 inspirerende quotes helpen je op weg met een kijkje in de geest van deze creatievelingen. Lees verder

Door de digitalisering moet de sales omdraaien

Door de digitalisering moet de sales omdraaien

Wil je bedrijf succesvol blijven tijdens de digitalisering dan moet het verkoopproces uitbreiden naar alle klantinteracties en wordt dan verkoop- een koopproces. Lees verder

Facebook verdubbelt winst; Arianne Huffington in bestuur Uber

Facebook verdubbelt winst; Arianne Huffington in bestuur Uber

Plus: Betaalbedrijf PayPal overtreft verwachtingen, daar waar Apple teleurstelt.  Lees verder

Container-ondernemer Kristel Groenenboom over apen die leren klimmen

Container-ondernemer Kristel Groenenboom over apen die leren klimmen

Gelukkig maken Nederlandse maakbedrijven nog gebruik van technisch talent van eigen bodem, aldus onderneemster Kristel Groenenboom. Lees verder

Verne Harnish: “Dit is het jaar om de term management te dumpen”

Verne Harnish: “Dit is het jaar om de term management te dumpen”

Verne Harnish, alias ‘The growth guy’, is op 10 mei een van de sprekers op de Scaling up Summit 2016 voor ambitieuze ondernemers. MT.nl spreekt in aanloop van het evenement met de auteur van het boek Scaling Up. Lees verder

5 tips voor een ceo met een reputatieschandaal aan zijn broek

5 tips voor een ceo met een reputatieschandaal aan zijn broek

Banken, accountancyfirma’s, autobedrijven, hogescholen en woningcorporaties. De afgelopen jaren is reputatie (schade) een ‘hot’ topic geworden. Lees verder

Met het nieuwe Dropbox Infinite heb je geen vaste opslag meer nodig

Met het nieuwe Dropbox Infinite heb je geen vaste opslag meer nodig

Om het geheugen van je vaste computer te besparen kondigt Dropbox vandaag Infinite aan. Online werken aan bestanden met het gevoel van de vaste mappen op je computer. Lees verder

Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Twitter


@MTNieuws op Twitter
X