5 succesfactoren voor versterking legitimiteit & reputatie [cases]

22 dec 2011  |   Frankwatching » Artikelen  |  
Steeds meer organisaties worstelen met de fundamentele vraag of ze nog wel relevant zijn voor hun klanten, voor de samenleving en voor andere stakeholders. De vraag voor de toekomst is niet: ‘Hoe word je de beste?’, maar: ‘Hoe doe je er toe als organisatie?’. Dit is deel 3 van een driedelige serie over het nieuwste thema op het snijvlak van strategie en communicatie: legitimiteit. In dit artike...
Gegevens ontvanger
Naam ontvanger:
Email ontvanger:
Jouw gegevens
Naam:
Email:

Meer over Communicatie, strategie

Prioriteiten stellen voor gevorderden

Prioriteiten stellen is alles als je verder wilt komen. Stel je jezelf twee simpele vragen: wat is belangrijk? En wat is urgent? ... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 14 okt 2014 | Eelco Smit

Bob de manager wil weer people-manager worden

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. Dit keer wil Bob van mail-manager weer peoplemanager worden. VAN Bob... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 09 okt 2014 | bob de manager

Waarom iedere werknemer een Plan B moet hebben

Bedrijven én medewerkers moeten jaarlijks een soort APK-keuring doen, schrijft Cees Schenk. 'Er moet een plan zijn.' Dit... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 08 okt 2014 | brein in bedrijf

Hoe reageer je op defensief gedrag na feedback?

Spreek iemand aan op zijn gedrag, en er volgt vaak een verdedigende reactie. Hoe ga je daarmee om? Dingen weglachen, relativeren, de... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 01 okt 2014 | business

Zo voer je het perfecte feedbackgesprek

Mensen aanspreken is nooit makkelijk. Volg deze 5 regels en de kans op succes is het grootst. Feedback geven is iets waar veel... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 01 okt 2014 | business

'Veel mensen krijgen fysiek last als ze iemand moeten aanspreken'

We vinden weinig moeilijker dan iemand aanspreken op zijn gedrag, zo blijkt. Kunnen we leren feedback te geven? Feedback is ‘het... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 01 okt 2014 | business

Waarom empathie de sleutel is tot beter leiderschap

Een interview met de Australische filosoof Roman Krznaric over empathie. 'Medewerkers missen geborgenheid.' Tien jaar geleden was... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 30 sep 2014 | management

Doe de test: hoe empathisch ben je zelf?

Volgens filosoof Roman Krznaric is empathie de sleutel tot beter leiderschap. Hoe ontwikkel je het, en hoe scoor je zelf? Empathie is... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 30 sep 2014 | management

Coachend leiderschap? Zorg dat je eerst de baas wordt

Je kan op verschillende manieren omgaan met hiërarchie op de werkvloer, maar zorg dat je geen allemansvriend wordt. De hele dag... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 30 sep 2014 | Eelco Smit

Is de klasse van KLM te kopiëren?

Merkbouw in de luchtvaart is helemaal niet moeilijk. KLM laat zien dat het kan én hoe leuk het is. Du pain, du vin, du KLM? KLM... Lees meer »
Bron:Mt.nl | 18 sep 2014 | merkanalyse
Whitepapers
Meer whitepapers »
 
Volg MT op Facebook
X